Ga terug

Veelgestelde vragen

Wij hebben de belangrijkste vragen die u mogelijk zou kunnen hebben over het nieuwe tarievenstelsel
en de nieuwe uitleenvoorwaarden voor u op een rijtje gezet.

Wat moet ik nu doen als mijn huidige abonnement nog geldig is?
U hoeft helemaal niets te doen. Als uw huidige abonnement moet worden verlengd, krijgt u
automatisch tenminste een maand voor het verstrijken van de termijn van ons bericht. U kunt dan op
dat moment kiezen voor het abonnementstype dat het beste bij u past.
 
Gelden de nieuwe uitleenvoorwaarden per 1 januari straks ook voor mij?
Ja, voor alle abonnementen gelden per 1 januari 2015 de nieuwe uitleenvoorwaarden, zoals zes weken
boetevrij en onbeperkt lenen van alle materialen zonder extra leengelden.
 
 
Krijg ik meteen een factuur als ik mijn boek, tijdschrift of dvd een paar dagen te laat inlever?
Nee, in week 5 krijgt u van ons per mail een inleverattentie. Dit is één week voor de inleverdatum. Als
een materiaal niet op tijd is ingeleverd, krijgt u van ons in week 8 een herinnering waarna u nog 2
weken de gelegenheid heeft om het boek terug te brengen. Ontvangen we het niet terug dan krijgt u,
net als nu ook al het geval is, na week 10 een brief met een factuur voor de vervangingswaarde van het
betreffende materiaal.
 
 
Ik wil mijn abonnementsgeld contant betalen. Kan dat nog na 1 januari 2015?
Nee, het is niet mogelijk om uw abonnementsgeld vanaf 1 januari 2015 contant aan de balie te betalen. U
kunt betalen met automatische incasso. Voor wij incasseren stellen wij u altijd vooraf op de hoogte. U
kunt de incasso op ieder gewenst moment stopzetten. Heeft u nog geen automatische incasso
afgegeven? Vraag een machtigingskaart voor automatische incasso aan de balie.
U kunt ook blijven betalen met iDEAL in ‘Mijn Menu’ op onze website www.bibliotheekaltena.nl. Een
ander alternatief is het contributiebedrag met een overschrijving overmaken op ons rekeningnummer.
Als uw abonnement aan verlenging toe is, ontvangt u automatisch van ons een brief waarin wij deze
verschillende betalingsmogelijkheden voor u op een rijtje zetten. Mocht u het lastig vinden om via
iDEAL of overschrijving te betalen, dan helpen onze medewerkers aan de balie u graag verder.
 
Ik moet van een bijstandsuitkering rondkomen. Is het mogelijk dat de gemeente mijn abonnement
vergoed?
De gemeente Aalburg, Woudrichem en Werkendam kennen speciale regelingen in het kader van
bijzondere bijstand voor vergoeding van sociaal-culturele activiteiten. Het lidmaatschap van de
bibliotheek valt hier ook onder. Meer informatie hierover is te verkrijgen bij Loket Aalburg (Aalburg)
en/of Loket Altena (Woudrichem en Werkendam). Of u hiervoor in aanmerking komt is afhankelijk van
uw persoonlijke situatie. Wij helpen u desgewenst graag verder als u denkt hiervoor in aanmerking te
komen. Uw aanvraag wordt vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld.

Heeft u nog vragen?
U kunt deze per mail stellen (info@bibliotheekaltena), u kunt tijdens openingstijden met één van onze
vestigingen bellen of even langskomen. Onze medewerkers helpen u graag verder!
Veel leesplezier toegewenst!